museologist: Μουσειακή Πολιτική - Η Τάξη

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 22, 2007

Μουσειακή Πολιτική - Η Τάξη



Και αφού μιλάμε για μουσειακή πολιτική και στο πνεύμα του σχολίου του Antikeimena στο προηγούμενο post, να 5 μέτρα τάξης και ευκοσμίας που νομίζω ότι πρέπει να προωθηθούν...

Άρθρο 1.
Οι επισκέπται Μουσείων, Αρχαιολογικών χώρων, Βυζαντινών Μνημείων ή ιστορικών τόπων και Μνημείων καθοριζομένων ως τοιούτων υπό του Υπουργείου Πολιτισμού [και Επιστημών], οφείλουν να συμπεριφέρονται μετά της προσηκούσης προς το περιβάλλον κοσμιότητος, απαγορευομένων των φωνασκιών, των ασμάτων, της χρήσεως ραδιοφώνων, κασσετοφώνων ή μουσικών οργάνων, της λήψεως γεύματος, της κατακλίσεως επί του εδάφους ως και πάσης άλλης πράξεως ή παραλείψεως δυναμένης να διαταράξη την ησυχίαν ή να προσβάλει την ευταξίαν εντός των χώρων τούτων.

Άρθρο 2.
Απαγορεύεται η είσοδος εντός των ανωτέρω χώρων και τόπων ατόμων διατελούντων εν μέθη, όντων υπό την επήρειαν ναρκωτικών ουσιών ή προδήλως διατελούντων εις τοιαύτην ψυχικήν κατάστασιν, ώστε να υφίσταται βάσιμος υπόνοια ότι δυνατόν να προξενήσωσι βλάβας εις τους ως άνω χώρους ή να διαταράξωσι την εν αυτοίς ησυχίαν και τάξιν.

Άρθρο 3.
Απαγορεύεται η απόρριψις οιουδήποτε αντικειμένου, ως και πάσα πράξις συντελούσα οπωσδήποτε εις την ρύπανσιν των χώρων τούτων.

Άρθρο 4.
Απαγορεύεται η είσοδος και η βοσκή εντός των ανωτέρω χώρων οιωνδήποτε ζώων.

Άρθρο 5.
Οι παραβάται της παρούσης, ης η ισχύς άρχεται από της δημοσιεύσεώς της εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η δε εκτέλεσις ανατίθεται εις τους αστυνομικούς υπαλλήλους, διώκονται και τιμωρούνται κατά τας διατάξεις του άρθρου 459 του Ποινικού Κώδικος, εφ. όσον εξ' ετέρας διατάξεως δεν τιμωρούνται βαρύτερον.

***
Γμτ, μόλις διαπίστωσα ότι με έχουν προλάβει... :-)

Τι, νομίσατε αγαπητοί μου ότι από την κουτσουκέλα μου τα έβγαλα τα παραπάνω;;; Χα!

...Ιδού:

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΙΣ υπ' αριθ. 2 της 10 Νοεμ. 1978 / 5 Μαΐου 1979
"Περί μέτρων τάξεως και ευκοσμίας εις τους Αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους κλπ." (ΦΕΚ 426/Β')

Update (20/7/08): Μεταφέρθηκε εδώ

12 Comments:

At Παρασκευή, Φεβρουαρίου 23, 2007 12:08:00 π.μ., Blogger antikeimena said...

Είσαι απίστευτος!

:)))

 
At Παρασκευή, Φεβρουαρίου 23, 2007 2:03:00 μ.μ., Blogger sadosadist said...

''Άρθρο 4.
Απαγορεύεται η είσοδος και η βοσκή εντός των ανωτέρω χώρων οιωνδήποτε ζώων.''



Μου φαίνεται ότι γι' αυτήν ακριβώς την διάταξη δεν πάνε οι Έλληνες στα μουσεία τελικά.

:-))))

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 12:15:00 π.μ., Blogger αερικο said...

Εγω παλι νομιζω για κεινη τη φραση του αρθρου 1 που λεει περι "κατακλισεως επι του εδαφους"! Δεν εχει υπνο δηλαδη! :-))))

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 4:58:00 π.μ., Blogger antikeimena said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 5:01:00 π.μ., Blogger antikeimena said...

Μια από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες (την τράβηξα κάποτε στην Εθνική Πινακοθήκη), παρουσιάζει μία παρέα από παιδιά ξαπλωμένα μπρούμυτα στο πάτωμα να ζωγραφίζουν εμπνευσμένα από τα ερεθίσματα τριγύρω.

Δεν ήξερα ότι ήταν παράνομα. Α, ρε αναμορφωτήριο που τους χρειάζεται... Ακούς εκεί βιωματική μάθηση και μουσειοπαιδαγωγικές μέθοδοι...

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 9:28:00 π.μ., Blogger antikeimena said...

Παρεπιπτόντως, στο blog μου σε περιμένει μια πρόσκληση!

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 1:39:00 μ.μ., Blogger museologist said...

ihadafarminafrica, αναρωτιέμαι, οι συμπαθείς αγελάδες που αμέριμνα βόσκουν τη γη, πού γράφουν τέτοιες απαγορεύσεις...

Αερικό, άστα...Πάνε και τα δικά μου όνειρα σαν αυτό

Antikeimena, έχω και εγώ μια τέτοια φωτογραφία, νομίζω από την Τate Modern. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν η συγκεκριμένη 'διάταξις' ισχύει ακόμη και τώρα, ή την έχουν στο website σαν αρχείο.
Ευχαριστώ για την πρόσκληση! Έχω μια από το αερικό και θα ανταποκριθώ σύντομα. Αλλά με πρόλαβε η speira και με πρόλαβες και συ όσον αφορά τις προσκλήσεις σου...

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 2:44:00 μ.μ., Blogger Neraida said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 2:45:00 μ.μ., Blogger Neraida said...

χι-χι! Τελικά είμαι σκανδαλιάρα! Εγώ έχω παίξει κρυφτό στο Λούβρο [και στο Εθνικό Αρχαιολογικό και στο επιγραφικό...κι ίσως και σε μερικά άλλα!] Και κανείς από τη συμπαθή και ασυμπάθιστη συνωμοταξία των φυλάκων δεν με πήρε χαμπάρι, ούτε την παρέα μου! Αλλά, τί νεράιδα είμαι; rofl!
Επίσης, πάντα ως "καθηγήτρια" (όταν έκανα ιδιαίτερα)πήγαινα τους μαθητές μου για να μάθουμε μαζί στα μουσεία. Τα παιδιά γίνονταν φίλοι με "τ'αγαλματάκια", αγαπούσαν "εκείνα τα σταμνιά"... Αχ, να μπορούσαν και να τ'αγγίξουν!

 
At Σάββατο, Φεβρουαρίου 24, 2007 8:16:00 μ.μ., Blogger almaro said...

Παίδες, οι άνθρωποι το '79, δεν ήξεραν από εκπαιδευτικά προγράμματα. Επίσης, ακόμα συνδέουν την επικοινωνιακή και εκπαιδευτική πολιτική ή στάση του μουσείου με αυτά τα προγράμματα. Δεν σκέφτονται ποτέ ότι εκπαιδεύεις, συναναστρέφεσαι, διαμορφώνεις ή μεταφέρεις στάση ζωής στον επισκέπτη, ακόμα και μέσα από το βλέμμα ή φράση που του απευθύνεις. Οι ισορροπίες αυτές είναι τόσο λεπτές, όσο κι οι ψύλλοι στα άχυρα. Πού να τους γυρεύεις τώρα;;; Έχω κι εγώ προσέξει κάτι περίεργα στον καινούργιο νόμο 3028/2002 (Προστασίας Αρχαιοτήτων). Τι να πεις

 
At Κυριακή, Φεβρουαρίου 25, 2007 10:46:00 μ.μ., Blogger Neraida said...

Guess who's calling!? Σε κάλεσα να παίξουμε...μπάλα! Όλες οι τρομερές λεπτομέρειες στο blog μου! :)

 
At Τετάρτη, Φεβρουαρίου 28, 2007 11:07:00 μ.μ., Blogger museologist said...

Ρόδι, σπέρνεις καινά δαιμόνια. Κοινωνική διάδραση!!!??? Α, πα, πα, πα...Τι θα το κάνουμε το μουσείο; Καφενείο;

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home