Ότι η φωτογράφηση με φλας βλάπτει σοβαρά την υγεία των εκθεμάτων είναι μια μπαρούφα και μισή. Η απαγόρευση του φλας έχει να κάνει συνήθως με το copyright και γιατί θεωρείται ενοχλητικό για τους υπόλοιπους επισκέπτες. Τα υπόλοιπα περί καταστροφής των εκθεμάτων είναι παραμύθια για μικρά παιδιά. Είναι γεγονός ότι η έκθεση στο φως είναι αθροιστική και κανόνας είναι να διατηρούνται τα εκθέματα σε χαμηλά επίπεδα φωτισμού (το χαμηλότερο είναι συνήθως 50
lux). Επίσης, για όσα αντικείμενα χρειάζεται, π.χ. ευπαθή υφάσματα, παίρνονται ειδικά μέτρα (θα τα έχετε δει πίσω από κουρτίνες, σε συρτάρια, ή σε σκοτεινά κουβούκλια).
Οπότε δεν είναι το φλας που βλάπτει τα αντικείμενα, αλλά γενικά η έκθεση στο φως, την οποία τις περισσότερες φορές δεν είναι δυνατόν να αποφύγουμε. Το φλας που διαρκεί δέκατα του δευτερολέπτου, γίνεται από απόσταση 2-3 μέτρων και έχει την ισχύ που έχει (μιλάμε για κοινές ερασιτεχνικές φωτογραφικές μηχανές) είναι αμελητέο. Δεν έχω πρόχειρα ακριβή στοιχεία (κάπου είχα δει ένα σχετικό άρθρο), αλλά μιλάμε για μεγέθη του τύπου μια λήψη με φλας = ένα δευτερόλεπτο (και αν!) επιπλέον έκθεσης.
Και άντε να το καταλάβω για μεγάλα μουσεία που οι επισκέπτες έρχονται ανά χιλιάδες την ημέρα (ειρήστω εν παρόδω, το Βρετανικό Μουσείο που γίνεται "πατείς με πατώ σε" επιτρέπει φωτογράφηση με φλας). Αλλά πας σε κάτι ξεχασμένα μουσεία στην Ελλάδα που δεν πατάει ψυχή και σου λένε "α, απαγορεύεται το φλας, καταστρέφονται τα αγάλματα!!!"...και την ίδια στιγμή έχουν τα παντζούρια ανοιχτά στον ήλιο του Ιουλίου...