museologist: Τώρα πετώ...

Σάββατο, Οκτωβρίου 28, 2006

Τώρα πετώ...



Κατά κυριολεξία, 'τώρα πετώ για της χαράς το πανηγύρι'...στη Θεσσαλονίκη, μέσω Πράγας. 6 ώρες αναμονής στην Πράγα, καλή ευκαιρία για blogging μετά ροφήματος στο internet point του αεροδρομίου

10 μήνες μου πήρε αυτή τη φορά να πάρω την (επι)στροφή προς τα τιμημένα χώματα της Ελληνικής γης (για να μην λέτε ότι δεν τιμώ τις επετείους!), όπου οι bloggers όταν δεν λοιδορούνται, διώκονται (για να μην λέτε ότι δεν παρακολουθώ τις εξελίξεις στην μπλογκόσφαιρα)...

Δεν θα κάτσω πολύ, μόνο μια εβδομάδα, οπότε αν θέλετε να με συναντήσετε για να σας δώσω υπογεγραμμένο print screen του blog, παρακαλώ να επικοινωνήσετε με τον ατζέντη μου στην Ν.Υ. να σας κλείσει ραντεβού. Αυτόγραφα θα δοθούν μόνο σε bloggers που με θαυμάζουν απεριόριστα, έχουν το blog μου εικόνισμα πάνω στον υπολογιστή τους και θα έδιναν όλη την περιουσία τους για μια συνάντηση μαζί μου. Οι τελευταίοι παρακαλούνται μαζί με το χαρτόσημο στην αίτηση να εσωκλείσουν και bank statements των τελευταίων έξι μηνών...

Ο Marc Auge έχει περιγράψει τα αεροδρόμια (επίσης τα εμπορικά κέντρα και τους υπόγειους σιδηρόδρομους) ως non places, δηλαδή ως "μη τόπους", επειδή λειτουργούν ως μεταβατικοί χώροι μετακίνησης, διακίνησης (ή όποιας άλλης κίνησης!). Τώρα βέβαια, o Tom Hanks ως Victor Navorski στην ταινία The Terminal, θα είχε διαφορετική γνώμη, καθώς για 9 μήνες το αεροδρόμιο από χώρος συνεχούς κίνησης έγινε χώρος συνεχούς στάσης, δηλαδή το σπίτι του.

Αν λοιπόν τα αεροδρόμια, οι υπόγειοι, τα εμπορικά είναι χώροι μετάβασης και κίνησης, τι δουλειά έχουν τα μουσεία σε αυτούς τους χώρους; Τι δουλειά έχει ο στατικός χωροχρόνος του μουσείου με τα εκθέματά του στο σταθμό του μετρό στην Αθήνα, ή στο αεροδρόμιο του San Franscisco; Στο site του δευτέρου, δίνεται μια ενδιαφέρουσα εξήγηση: "to create exhibitions that would humanize the Airport environment", να "ανθρωποποιήσει δηλαδή το περιβάλλον του αεροδρομίου". Για μένα το πιο βασικό στοιχείο αυτών των εκθέσεων είναι ότι το μουσείο βγαίνει από τα τείχη του, γίνεται αυτό που ο Μalreaux περιέγραψε ως "museum without walls" και μπαίνει στην καθημερινότητά μας, που μας κάνει άλλοτε επιβάτες του μετρό και άλλοτε πελάτες εμπορικών καταστημάτων...

Όταν δεν πάει το βουνό στο Μωάμεθ...

9 Comments:

At Κυριακή, Οκτωβρίου 29, 2006 9:32:00 π.μ., Blogger αερικο said...

Εχεις γυρισει ολο τον κοσμο ή μου φαινεται;; Και τωρα που βρισκεσαι γιατι μπερδευτηκα..
Καλημερα ολη μερα!!! :-))

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 30, 2006 2:30:00 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Καλώς να ορίσεις,λοιπόν!Καλά να περάσεις..κι όταν βρείς χρόνο,παρακαλώ να ταχυδρομήσεις ένα αυτόγραφο και για μας..;)

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 30, 2006 7:41:00 μ.μ., Blogger enteka said...

καλά να περάσεις
:)

 
At Τετάρτη, Νοεμβρίου 01, 2006 12:34:00 π.μ., Blogger κaτeρina said...

ομολογώ πως μπερδεύτηκα λιγάκι για το που μένεις! χαχαχα

δε μου λέτε κύριε mouseologist
εμείς που σας έχουμε εικόνισμα...χαχαχαχα...θα πάρουμε κανά αυτόγραφο;;;;;
:p

παρένθεση: στο περιοδικό μετάπολις έχει γράψει ο γιώργος σημαιοφορίδης ένα κείμενο με τίτλο «αεροδρόμια ή ακροπόλεις»...διάβασε το άμα το βρεις!!!
:)

 
At Δευτέρα, Νοεμβρίου 06, 2006 7:55:00 μ.μ., Blogger Nemertes said...

Εγώ στο από πάνω με το καναβούρι ήθελα να κάνω σχόλιο, αλλά δεν... Τέλος και πάντων...

 
At Τρίτη, Νοεμβρίου 07, 2006 11:44:00 π.μ., Blogger museologist said...

Νημερτής,

δεν ξέρω ποιος δαίμων του Ίντερνετ έσβησε το καναβούρι...το ανέβασα ξανά

 
At Παρασκευή, Νοεμβρίου 10, 2006 6:20:00 μ.μ., Blogger antikeimena said...

Πολύ καλό το σχόλιο του ρόδι περί απτών εκθεμάτων έναντι ψηφιακών μέσων... Περί κουλτούρας του απτού κόσμου και των αντικειμένων που μας περιβάλλουν, σας καλώ να ρίξετε μια ματιά στο www.antikeimena.blogspot.com

 
At Σάββατο, Νοεμβρίου 11, 2006 3:14:00 π.μ., Blogger museologist said...

Ρόδι, από τις έρευνες που γνωρίζω (και από αυτές που έχω κάνει προσωπικά), τα μουσειακά αντικείμενα σε μη μουσειακούς χώρους επηρεάζουν την κατεύθυνση της κίνησης καταρχήν βραχυπρόθεσμα. Μάκροπρόθεσμα, ενσωματώνονται στη λειτουργικότητα του οικείου χώρου και εν δυνάμει "εξαφανίζονται" στο ρου
της καθημερινότητας. Ίσως η εναλλαγή τους μπορεί να κρατήσει το έμπρακτο ενδιαφέρον. Παρόλα αυτά, μακροπρόθεσμα η παρουσία τους μάλλον οικειοποιεί το κοινό με την έννοια του μουσείου και ίσως αυξάνει τους επισκέπτες παραδοσιακών μουσείων (αυτό δεν έχει ακόμα επαρκώς εμπεριστατωθεί).

Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά δεν νομίζω ότι έχει τεκμηριωθεί ότι τα 'compelling experiences' έχουν δημιουργήσει 'returning visitors'. Είναι περισσότερο μια υπόθεση εργασίας. Ναι, στις έρευνες κοινού, οι επισκέπτες λένε ότι θα έρθουμε ξανά για να π.χ. χρησιμοποιήσουμε το handheld computer του μουσείου, αλλά σε πολύ λίγες περιπτώσεις έχει γίνει follow up έρευνα για να το τεκμηριώσει. Επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε προς το παρόν να μιλάμε ευρέως για compelling experiences που δημιουργούνται μέσω νέων τεχνολογιών. Συμφωνώ με το "integration of media projects with user journeys".

 
At Σάββατο, Νοεμβρίου 11, 2006 3:19:00 π.μ., Blogger museologist said...

Αερικό, μόνο με τη φαντασία μου...

Εβελίνα, καλά πέρασα...το αυτόγραφο θα στο δώσω ιδιοχείρως...;

Έντεκα, καιρό έχω να περάσω από τα μέρη σου. Να με συμπαθάς...

Κατερίνα, εσένα θα σου δώσω και φυλακτό...σου χρειάζεται, όλο σε βαπόρια είσαι. Μένω σε πόλη της Αγγλίας, βροχερή, αλλά ζωντανή.

Skiodis, καλωσήρθες. Ντροπή μου, αλλά δεν έχω πάει ακόμα στα antikeimena...Ευχαριστώ.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home